tisdag 7 februari 2012

Ordning och reda gillar jag

Jag gillar ordning och reda och begreppet om att var sak ska ligga på sin plats.

Jag äger inte många stickor men de jag har har legat lite överallt så därför sydde jag ett "stickfodral" från eget huvud. Har tänkt på det ett tag men igår när jag hade lite mer tid så provade jag om min plan fungerade och det blev faktiskt ok =)

Sydde i textilvaxduk, tänkte att tyg kanske skulle bli för "sladdrigt" och sen ett band runt att hålla ihop det med. Kom på efteråt att jag kunde sytt dit en knapp, karborreband (undrar hur det stavas egentligen???) eller något annat men när man syr först och tänker sen så fick jag sy dit ett band efteråt som jag hittat på loppis =)



3 kommentarer:

  1. Jag sydde ett nästan likadant på 80-talet, men delen som man vilker över var längre. Det är gammalt och nött nu :)Det var nog bra att sy i vaxduk för de riktigt smala stickorna kan krypa igenom vanligt tyg.

    SvaraRadera
  2. Jag läste i din profil att du gillar inredning och loppisar. Kan inte du lägga upp bilder på dina bästa loppisfynd. Skulle uppskattas!

    SvaraRadera
  3. oj vad smart och snyggt!
    kram från dalsland//

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning till mig så blir jag glad...