måndag 18 februari 2013

Europakartan

Jag är lite svag för kartor och jordglobar, tycker det är fascinerande att titta på dem. Kul att se var man varit någonstans och drömma sig bort till något ställe som man vill åka till, finns ju så mycket man skulle vilja se.

Min jordglob har jag haft ett tag men har oxå önskat  mig en gammal skolkarta men de är lite svåra att hitta tyvärr.

Men skam den som ger sig, mannen har hittat en åt mig och jag blev så glad. Kartan är tryckt 1984 så det är mycket på den som inte stämmer men vad gör det, tycker den är otroligt charmig ändå.

Nu är bara frågan var den ska hänga för den är riktigt STOR !!!

Är det någon annan som har gamla skolkartor som inredning, kanske kan få lite tips av er isf...

Sökte lite på nätet på just gamla skolkartor och fastnade för en bild hos Persiljas hus, helt underbart....

Hoppas ni alla får en bra dag.

KRAM
Karoline



Bild från Persiljas hus (länk i mitt inlägg)

2 kommentarer:

  1. Hej! Det är klart att du får länka och visa bilder! Det är min gamla blogg men det gör ju inget. Min nya hittar man här: http://blogg.familyliving.se/persiljashus/
    Vilket härligt namn du har på din blogg! Låter lockande!

    SvaraRadera
  2. Snyggt med kartan...men kan förstå att den är svårhängd :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning till mig så blir jag glad...